Medve-szurdok

1Most egy képriportot láthattok-olvashattok ausztriai túránkról. Ezt az utazást édesapáméktól kaptuk nászajándékba, és most tudtuk beváltani. Nem véletlen, hogy pont ide hívtak meg minket: néhány évvel ezelőtt ők maguk is megtették ezt az utat. (Ami, valljuk be, 60-70 évesektől komoly teljesítmény!). Zoli már járt erre korábban, és örült, hogy most nekem is részem lehet ebben a kalandban.

Előtte Budapesten kellett aludnunk, mert 4.45-kor találkoztunk a Délinél, az indulást pedig hajnali 5-re tűzték ki. Két busz vitt minket Ausztriába, három kísérővel.

5 órás út után Mixnittznél szálltunk ki a buszból. A nap (szinte végig) ragyogóan sütött.

Szerencsére nem kellett mindig mindenkit megvárnunk, saját tempónkban teljesíthettük a túrát. Igen kellemes, húsz fok körüli kirándulóidőt fogtunk ki.

A Hochlantsch-vidék csodaszép, de a kirándulás rögtön emelkedővel kezdődött, így inkább arra gondoltam, megint mennyire nem vagyok formában. a végére persze kiderült, hogy dehogynem, de az érzet az elején igen csak berozsdásodott volt.

Mire a Medve-szurdok bejárathoz értünk, már belelendültem a gyaloglásba.

Lépcsőkön, létrákon hidakon keresztül vezetett utunk. Állítólag tériszonyosok is teljesíthetik. Hááát…

Zubogó patakok mentén 164 ilyen faépítményen haladtunk át.

Magas sziklafalak között vezetett a turisták (köztük sok magyar) útja.

2800 lépcsőfokot tettünk meg a szurdokban.

Vízesések mellett vitt az út.

770 méter szintet és 10 kilométert tettünk meg a szurdokban – kevesebb mint 3 óra alatt.

Zoli nem hazudtolta meg magát: egyik becenevéhez és hivatásához méltó módon bement a Medve-barlangba.

Jól esett a hütténél a háromnegyed órás pihenés. Itt bekaptunk pár falatot, és élveztük a pihenést a ragyogó napsütésben.

Ekkor kellett eldöntenünk, hogy itt abbahagyjuk, és elsétálunk a hátsó osztaggal együtt a tóhoz, ahol lazán töltjük a délutánt – avagy a merész élcsapattal megmászunk egy hegycsúcsot. Zolinak ez nem volt kérdés, neki ez a túra inkább könnyű sétának számít, de én eléggé hulla voltam ekkorra. Aztán végül is (bátran vagy vakmerősen?) úgy határoztam, vágjunk bele!

Egy marhalegelőnél gyülekeztek az őrült hegymászók. Vigyázz, bika-veszély!

A gyors meglendülés után hamarosan csiga-tempóra váltottam át, de azért rendületlenül haladtam előre. Zoli rengeteget segített, ösztönzött. Ami érdekes, hogy a végén kiderült: a szokásosnál jobb szintidőket másztam, csak az érzet volt nehézkesebb.

Egy 500 méter szinttel magasabban, és 5 kilométerre lévő lévő csúcsot céloztunk meg.

Ilyen kőszáli kecskékkel találkoztunk. Ő kedves volt, párjával együtt, de később találkoztunk egy zordabbal is.

Jó volt a csapat, húztuk egymást, a lemaradókat, csüggedőket mindenki segítette. Még egy (65!) éves néni is velünk tartott. Azt mondtam magamban: Ne égjek már ekkorát, ha ő képes feljutni, akkor én is.

Míg én kidöglődve pihentem a megállóknál, Zoli nem maradt nyugton, és mindenféle sziklákra mászott fel.

Amikor már majdnem elértük a csúcsot, a messzeségben megláttuk azt a tavat, ahol majd egyesül a két csapat, és onnan indulunk haza. Nagyon távolinak tűnt…

A távolban lévő szépséges alpesi hegyek látványa ösztönzött arra, hogy megtegyem az utolsó hajrát.

Fél 5 körül értük el a Hochlantsch-csúcsot, ami Zoli életének majdnem 800. csúcsa (!)

Idén is sikerült hát egy magashegyi túrán részt vennem. 1720 méteres csúcson állt ez a kereszt.

Aztán megkezdtük az ereszkedést a völgybe, ami még 500 méter szintet és másfél órán lefelé gyaloglást jelentett.

Végállomásunk a Teichalm-tó volt. Innen indultunk haza 6 órakor, hogy éjjel 11-re Budapestre érhessünk.

Összesen 1720 métert tettünk meg felfelé és 500-at lefelé. Szép túra volt. A folytatás pedig: még van két nászajándék utazás hátra. Most csak a következőt írom meg: Keszthely és környéke lesz az újabb célpont. Az utolsó pedig a pont az i-n, a korona az esküvőnkön. De ez maradjon egyelőre titok…